احراز هویت غیرحضوری سجام در کمتر از ۱۰دقیقه!
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۹۱۲۳
به گزارش اقتصاد آنلاین، این روزها و با تشدید شیوع کرونا در کشور استفاده از خدمات آنلاین در ایران و جهان رونق چشمگیری پیدا کرده است. دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاریهای بورسی جزو مراکزی بودند که طی چند ماه اخیر با مراجعات مردمی زیادی روبرو شدند. بانک قرضالحسنه مهر ایران که پیشتاز ارائه خدمات الکترونیکی در شبکه بانکی است، این بار هم پیشقدم شده و با راهاندازی «سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام» خدمتی راهگشا ارائه کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همه افرادی که قصد دریافت کد بورسی دارند، لازم است تا در وبسایت سجام ثبت نام کنند و با طی کردن مراحل خواسته شده، احراز هویت خود را انجام دهند. تا چند ماه پیش این کار بهصورت حضوری بود و با مراجعه به دفاتر پیشخوان انجام میشد. آزادسازی سهام عدالت سبب شد تا موضوع احراز هویت در سامانه سجام (سامانهای برای اطلاعات همه افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند)، پررنگتر شود.
همزمانی شیوع کرونا با آزادسازی سهام عدالت و در نتیجه شلوغ شدن دفاتر پیشخوان و عدم امکان رعایت پروتکلها در این شرایط، لزوم رفاه حال و آرامش خاطر مشتریان و... سبب شد تا ضوررت ارائه احراز هویت بهصورت غیرحضوری بیش از پیش احساس شود. در ادامه توضیحاتی در خصوص چگونگی احراز هویت غیرحضوری در وبسایت بانک مهر ایران خواهیم داد.
بانک قرضالحسنه مهر ایران حدود دو سال است که برنامههای گستردهای را با هدف توسعه بانکداری دیجیتال و همچنین تحقق بانکداری هوشمند، برای نخستین بار در کشور انجام داده است. احراز هویت غیرحضوری نیز یکی از خدماتی است که این بانک ارائه میکند. بانک مهر ایران از خرداد ماه امسال و با اهمیت یافتن موضوع احراز هویت غیرحضوری سجام، این امکان را همراهبانک و وبسایت خود ایجاد کرد و افراد میتوانند با مراجعه به همراه بانک یا وبسایت بانک مهر ایران از این خدمت بهرهمند شوند.
امکان احراز هویت غیرحضوری در وبسایت این بانک برای همگان فراهم است و لازم نیست تا از مشتریان بانک باشید. بانک مهر ایران جهت احراز هویت غیرحضوری کارمزدی دریافت نمیکند و تنها مبلغی که باید پرداخت کنید، همان مبلغ احراز هویت سجام است.
قبل از احراز هویت غیرحضوری سجام در همراهبانک و وبسایت بانک مهر ایران رعایت چند نکته ضروری است. نخست، شما باید در سامانه سجام ثبتنام کرده و کد رهگیری در اختیار داشته باشید. همچنین داشتن کارت ملی هوشمند یا در اختیار داشتن رسید ثبت نام کارت ملی ضروری است و در نهایت شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام باید در دسترس شما باشد.
برای این منظور، میتوانید با مراجعه به وبسایت بانک مهر ایران به نشانی www.qmb.ir نسبت به نصب و راهاندازی اپلیکیشن همراه بانک «مهریران» اقدام کنید. همچنین دسترسی به این فرآیند در بخش احراز هویت الکترونیکی وبسایت سجام به آدرس https://sejam.qmb.ir/sejam نیز امکان پذیر است.
جزییات و چگونگی احراز هویت آنلاین سجامشما میتوانید از طریق همراهبانک مهر ایران یا از طریق لینکی که پیشتر گفته شد، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در مرحله بعد کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام را وارد میکنید و بعد از آن نوبت به ارسال یک عکس سلفی از چهره و یک عکس هم از نمونه امضای شما میرسد. مرحله بعدی شامل ارسال یک ویدئو از خودتان طبق شرایطی است که در همان صفحه توضیح داده شده؛ بهطوری که جملهای را که برای شما نمایش داده میشود، میخوانید.
پس از اینکه ویدئو ارسال شد، نوبت به تأیید اطلاعات و مدارک میرسد. از صحت آنها مطمئن شوید و گزینه تأیید نهایی اطلاعات را لمس کنید. سپس وارد درگاه پرداخت الکترونیکی میشود و میتوانید کارمزد احراز هویت را با کارت هر یک از بانکهای عضو شتاب پرداخت کنید.
در ادامه صفحه تأیید به همراه کد پیگیری به شما نمایش داده میشود. مدارک شما در اسرع وقت توسط اپراتور بررسی میشود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، احراز هویت شما در سامانه سجام تأیید شده و کد بورسی شما از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد.
فرآیند احراز هویت غیرحضوری در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام میشود. از آنجا که اپراتور چککننده نهایی بهصورت آفلاین است، کمی زمان برای تأیید نهایی از سوی این اپراتور صرف میشود. طی کردن این فرآیند چند دقیقهای باعث میشود دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد؛ این در حالی است که فراگیری بیماری کرونا، دریافت خدمات بهصورت غیرحضوری را بیش از هر زمانی ضروری کرده است.
پربیننده ترین پذیرهنویسی واحدهای صندوق (ETF) «پالایشی یکم» در بانک اقتصادنوین عملکرد جذاب بانک ملت با رشد 37 درصدی تراز عملیاتی ثبات بازار ارز تقویت میشود/ رشد ۱۲درصدی نقدینگی در پنج ماهه سالجاری پذیرهنویسی ETFپالایشی از طریق درگاههای غیرحضوری و حضوری بانک سپه جزییات نحوه ثبتنام در زیرسامانه بیمه بیکاریمنبع: اقتصاد آنلاین
کلیدواژه: آزادسازی سهام عدالت سهام عدالت سهام عدالت بانک شبکه بانکی بانکداری الکترونیک سامانه سجام آزادسازی سهام عدالت سجام بانک مهر ایران بانک قرض الحسنه مهرایران بانک قرض الحسنه آزاد سازی سهام عدالت همراه بانک مهر ایران فروش سهام عدالت سهام عدالت فوت شدگان سامانه سهام عدالت متوفی تغییر شماره شبا سهام عدالت ارزش سهام عدالت من قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت احراز هویت غیرحضوری سجام سامانه سجام همراه بانک ثبت نام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علمالهدی: وقتی نیروهای نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل میکند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
سید احمد علمالهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: مسئله مظلومیت، قصه تکراری در سیره همه اولیای الهی است و شاید یکی از ابعادی که وجود اقدس امیرالمومنان (ع) را اول مظلومان عالم میدانند، به این خاطر است که خود مظلوم بود و همه مظلومان عالم نیز از نسل او بودند.
وی افزود: شما ببینید یک شخصیت عالم و فرزانهای را با لباس عبادت از خانه بیرون بکشند، دستهایش را در حدود سن ۶۵ سالگی ببندند و بیحیایی سوار بر اسب او را به دنبال بکشد. این مظلومیت برای کدام رهبر و قوم تکرار شده است؟ در همین حد که حتی یهود جسور و عنود نیز با اینکه قاتل پیامبران بودند، اما دست به چنین هتک حرمتهایی نمیزدند. به همین هم اکتفا نکردند و در نهایت با سم وجود اقدسش را مسموم کردند و به شهادت رساندند.
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) یک وجه تقارن و تشابه نزدیکی هم با وجود اقدس، ولی نعمت ما علیابن موسیالرضا (ع) داشتند. یکی اینکه امام صادق (ع) نخستین نفری بود که ولادت امام رضا (ع) را بشارت داد و دوم آن که شهادت امام صادق (ع) از نظر زمانی مقارن با ولادت امام رضا (ع) بود که انگار سرچشمه علم و فضائل امام صادق (ع) وقتی از دنیا رفت، در وجود، ولی معصوم دیگری همچون امام رضا (ع) دوباره متولد شد تا همگان از آن محظوظ و بهرهمند شوند.
وی با دعوت رسمی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای حضور در اجتماع بزرگ صادقیون ادامه داد: همچون سالهای قبل، فردا نیز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، زائران و مجاوران امام هشتم (ع) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی میکنند. اجتماع عظیم صادقیون از آن سنتهای حسنه و نیکی است که همه میتوانند به نیت عرض تسلیت و ابراز ارادت به محضر امام رضا (ع) در آن شرکت کنند.
علمالهدی گفت: از برگزارکنندگان اجتماع عظیمی که روز چهارشنبه در حمایت از طرح نور برگزار شد تا مردم، شور و ارادت خود را نسبت به فرمانده محترم و شجاع نیروی انتظامی و مجریان طرح نور نشان بدهند، تقدیر و تشکر میکنم. وقتی نیروهای نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد. این اجتماع موردتأیید بنده است و از همه شما برادران و خواهران گرامی برای شرکت در آن تشکر میکنم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن هفته معلم و هفته کارگر به عنوان دو مناسبت جاری تصریح کرد: این روزها در هفته کار و کارگر هستیم. کارگر، عنصر سازنده در جامعه است و توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی و جهش تولید به مدد بازوان توانمند او تأمین میشود که از این حیث، تأمین معیشت کارگر بر همه مسئولان ضرورت دارد. علاوه بر این، هفته معلم نیز در این روزها در جریان است که با اشاره به آن، نکاتی را عرض میکنم.
وی با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه جمعه تأکید کرد: قول مشهور این است که امام (ره) فرمود معلمی شغل انبیاست، اما اشاره امام راحل به هر معلمی نیست، زیرا خداوند عالم در قرآن کریم سه شغل برای پیامبران الهی عنوان کرده است؛ آن جا که میفرماید «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» و تصریح میکند که پیامبران، آیات الهی را برای مردم میخواندند، آنها را تزکیه میدادند و کتاب و حکمت به ایشان میآموختند. این سه عنوان، سه شرطی است که اگر معلم به آن پایبند بود، آن زمان است که میتوان گفت آن معلم رهرو طریق انبیاست.
علمالهدی با بیان اینکه تولید هویت برای مردم، بزرگترین رسالت انبیای الهی بود، گفت: همه انسانهایی که در دوران حیات بابرکت رسول اکرم (ص) در قبایل، عشایر و دستههای مختلف که گرفتار امیال نفسانی بودند، بر هم شمشیر میکشیدند و قتل و غارت را در روابط خود حاکم میکردند، به دست پیامبر اسلام (ص) هویت یافتند، تبدیل به «امت» شدند و جامعهسازی کردند. بر همین اساس هم بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با معلمان تأکید کردند که پرورش هویت دانشآموزان در کنار علمآموزی بر معلمان ضرورت دارد.
وی بیان کرد: معلم مکلف است پیش از آموزش، به دانشآموز هویت ملی و دینی ببخشد، زیرا از اساس، هویت دینی محور هویت ملی است. عزیزان من، مسئله حجاب نیز یکی از همین هویتهای دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ بهخصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را میتوان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل میکند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب».
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مکلف است فرهنگ ملی و دینی را به دانشآموز تعلیم دهد، اظهار کرد: اگر این فرهنگ به درستی منتقل شد، آن زمان است نسل آیندهساز دیگر خودباختگی هویتی نخواهد داشت و غربگرا و غربزده نخواهد بود. برادران عزیز، خواهران گرامی، آنچه امروز در دانشگاههای آمریکا درحال وقوع است، اینکه استاد دانشگاه را روی زمین میکشند و دانشجو را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب میکنند، همه اینها تابلوی لیبرال دموکراسی و تمدن غربی است که امروزه در ایالات متحده آمریکا به چشم میآید. حقیقت اینها همین است، واقعیت اینها همین است. دانش آموز اگر هویت پیدا کند، به اینها وابسته نمیشود.
وی افزود: پس از هویتبخشی، خداوند عالم تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است. به همین دلیل، ما نیز تأکید داریم که باید پرورش مقدم بر آموزش باشد. البته در مقوله پرورش نمیتوان فقط به دبیران پرورشی اکتفا کرد، زیرا اصل تربیت از همان معلمی آغاز میشود که درحال تعلیم است. آن عظمتی که معلم به خاطر علمش در چشم دانشآموز دارد، بهترین ابراز تربیت است اگر معلم دغدغهمند باشد. اگر معلم این سه خاصیت را داشت یعنی به دانشآموز هویت داد، او را تربیت کرد و تعلیم را به حد کمال به اجرا درآورد، آن زمان است که رهرو طریقت انبیاست.